Multi Level Marketing, czyli Marketing Wielopoziomowy
 Oceń wpis
   

Na samym wstępie, chcę powiedzieć, że jeśli w niektórych kwestiach będę się powtarzał, to nie jest to przypadkowe.

- DLAZEGO?
- PONIEWAŻ jak wynika z wielu e-maili do mnie, wiele moich postów jest czytana z zastosowaniem skrótowego sposobu postrzegania

Celem i założeniem każdej firmy, która postanowiła sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem Marketingu Sieciowego jest CLIENTING, czyli bezpośrednie dotarcie z produktem do klienta i pominięcie całej branży marketingu masowego, czyli marketingu tradycyjnego, który nierzadko pochłania ponad 80% ceny detalicznej.
- Trudno się zatem dziwić, że to co dla jednych jest Darem niebios, to dla innych Sprawką szatana

Jeśli ktoś jeszcze wierzy, że Klient, który zna wszystkie slogany i chwyty reklamowe, da się nabrać sprzedawcy na próby zwykłej manipulacji, to jest po prostu w błędzie !!!
- Współczesny klient, to klient świadomy, który wcale nie chce być "panem", On chce być po prostu rzetelnie obsłużony i nie rzadko się zdarza, że ten sam Klient, w swojej własnej firmie zdobył dużo większe doświadczenia w zakresie sprzedaży niż sam sprzedawca.

Po prostu, masz swój SKLEP w interneie i kupujesz u siebie w cenach producenta.

Co się wydarzyło

Clienting - dla osiągnięcia efektu biznesowego
Pod parasolem firmy ALTICOR, wielu dużych producentów umieściło swoje produkty i usługi na jednej stronie internetowej tworząc olbrzymi GigaMarket.

Postanowili oni uwolnić tą ogromną kwotę 80%, którą pochłania Marketing tradycyjny i przeznaczyć odpowiednio 20% dla producentów, którzy zechcą i przystąpią do programu i 60% tej kwoty przeznaczyć dla Proumentów, którzy zbudują rynek zbytu dla wszystkich producentów, którzy przystąpią do programu.

Do programu zaproszono wiele znanych na całym świecie firm.

GERBER , KNORR , MASTERFOOD , NUTRILITE , PHILIOPS , CASIO , SONY, SIEMENS , SHARP , NUSTLE , PANASONIC , THOMSON
- Logistyczną część przedsięwzięcia , powierzono starej i sprawdzonej korporacji Amway

Program pod nazwą Quixtar, ma swój początek 01-09-1999r. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie odniósł ogromny sukces.
- Postanowiono skopiować ten program i uduchowić go w innych Państwach na całym świecie.
- W Polsce, program n21 ma swój początek 18 listopada 2001 roku.

Chcąc stworzyć internetową firmę marzeń dla każdego, podpisali kontrakty z kilkoma kluczowymi partnerami w zakresie technologii, takimi jak: MICROSOFT , INTEL , FRI MULTIMEDIA , IBM , COMPAQ , TDAH
- Wyszli naprzeciw zapotrzebowaniu na rynku i udostępnili tę szansę każdej osobie, budując trzy kanały dostępu:

- Wysoka technologia - komputer i internet
- Średnia technologia - fax
- Niska technologia - telefon i operator


To, co odróżnia współpracę z firmą Amway od innych działań handlowych i marketingowych, jest możliwość uzyskiwania premii za pomaganie innym w osiąganiu sukcesu.

I dlatego, to co dla jednych jest Darem niebios, to dla innych Sprawką szatana

Trawestując chińskie przysłowie, które mówi, że "Im więcej wiesz, tym więcej masz szczęścia" , z którym zgadzam się w 100% , to tak jakoś dziwnie się składa, że ponad dziewięćdziesiąt procent ludzi woli słuchać skaleczonych porad wszechwiedzącego szwagra
- A zatem wydaje mi się, że uzasadnioną jest moja sentencja, że Im więcej słuchasz ludzi "zdolnych", którym się nie wiedzie, tym większą masz szansę na podzielenie ich losu!!.
- Niestety, ale brak wiedzyi, prowadzi zawsze do ignorancji.

Ten problem, poruszają również Donald Trump i Robert Kiyosaki w swojej książce Dlaczego chcemy żebyś był bogaty Zachęcam do lektury.

Co było inspiracją dla mnie do napisania tego postu?

Kilka dni temu napisał do mnie bardzo miły list Radek Downar :

Witam
Zafascynowała mnie Grupa założona przez Pana oraz wszystkie Pańskie wypowiedzi podpierane jakże mądrymi cytatami.
Jestem bardzo młodym człowiekiem i jakże zielonym w biznesie.. Od długiego czasu już kombinuje, staram się wymyślać coś cokolwiek aby zarobić. Moim Marzeniem jest zostać szanowanym człowiekiem z głową i biznesem dlatego też zwracam się do Pana z prośbą o wszelaką pomoc w tym kierunku.. a konkretniej -> Proszę o nakierowanie mnie, podpowiedź jak zacząć i w co celować, jak się do wszystkiego zabrać.. Tyle czytam i czytam a potrzebuję fachowej pomocy i mam nadzieję, że mogę na takową liczyć z Pana strony.
Wszelakie pomysły biznesowe, pomoce naukowe potrzebne do zapoznania się ze światem biznesu ... na bardzo poważnie.
Może Pan sobie pomyśleć ' O kolejny ten z tej większości co się pieklą do biznesu a zrezygnują z lenistwa, i głosów mniej tych obeznanych w świecie. '
Może i jestem młody, ale jeśli mam przed nosem coś naprawdę konkretnego to staram się dążyć do celu jeśli to jest tylko możliwe.

To wszystko jest tak skomplikowane, że czytając wszystkie podstawy rozumienia całego systemu gubię się.
Ale nie rezygnuję ponieważ jestem optymistą i mam nadzieję że na tym zyskam.

,,Z perspektywy czasu widzę skutki, jakie Amway zostawił w moim życiu i w życiu moich znajomych. Ludzie są rozczarowani, czują się oszukani. Obiecywano im fortuny, a tymczasem w ich życiu nic się nie zmieniło. Poświęcili dużo czasu, wydali mnóstwo pieniędzy na książki, kasety, seminaria. Teraz mówi się o nich, że nie chcieli być bogaci i nie wierzyli w siebie. "

Generalnie o 'MLM' słyszę na okrągło wiele pozytywnych opinii... natomiast co do 'Amway' nie jestem pewny gdyż nie nie słyszałem tez za wiele dobrego,a więcej negatywnego bądź neutralnego.


Dość długo zastanawiałem się czy zacytować w całości list od Radka.

Oczywiście, że jest mi bardzo miło z tego powodu i nie ukrywam, że z dużą przyjemnością nawiązałem kontakt z Radkiem, który wyraził zgodę na zacytowanie Jego listu w całości.

- DLACZEGO postanowiłem list przedstawić w całości?
- PONIEWAŻ Radek w swoim króciutkim liście, porusza kilka KLUCZOWYCH zagadnień, które są niezbędne na drodze do KAŻDEGO sukcesu, a ja cytując tyko n/w punkty, zamazałbym cały sens wypowiedzi Radka.
1. Mieć CEL - staram się dążyć do celu jeśli to jest tylko możliwe...
2. Mieć Szacunek zostać szanowanym człowiekiem...
3. Mieć Marzenia - Moim Marzeniem jest .......
4. Mieć Pomysły - Od długiego czasu już kombinuje, staram się wymyślać.....
5. Mieć Optymizm - ponieważ jestem optymistą...
6. Mieć Upór - nie rezygnuj...ę
7. Mieć Nadzieję - mam nadzieję że....
Myślę sobie, że na każdy z tych punktów można by było napisać wiele, ale moim zamierzeniem i w oparciu o powyższe punkty, chcę przedstawić i uzasadnić, że Marketing Wielopoziomowy, może być nie tylko ewentualną dywersyfikacją swoich zarobków i sposobem na dodatkowe dochody, ale to co jest o wiele ważniejsze, to Marketing Wielopoziomowy, może być po prostu sposobem na życie.

I to co dla jednych jest Darem niebios
To dla innych Sprawką szatana

Rozwój własnego pozytywnego nastawienia czasami może wyglądać jak nie do pokonania bariera, kiedy wszystko i wszyscy wokół mówią Ci: daj sobie spokój, zejdź z chmur na ziemię, przestań marzyć i weź się za poważną pracę.
Jednym z sekretów prowadzących do sukcesu jest po prostu wytworzenie w sobie nawyków, SPECYFICZNYCH nawyków, ukierunkowanych i zbliżających Cię do Twojego osobistego sukcesu.

Krzysztof Nadara

Zasada działania

Ponieważ ja zajmuję się marketingiem wielopoziomowym Amway, moja wiedza i wiele moich sugestii będzie opierała się na systemie Network TwentyOne.
- System n21 to światowy lider oferujący system wspierania przedsiębiorców w budowie ich biznesów.
- To koncepcja, która powstała na bazie doświadczeń gromadzonych przez wiele dziesiątków lat na potrzeby firmy Amway.
- Network TwentyOne, jest największą na świecie Szkołą Budowania Biznesu Systemowego dla dorosłych, (BBS) i sprawdzonym systemem specjalnie zaprojektowanym w celu wspomagania, kształcenia i udzielania pomocy w budowaniu Ich biznesu.

Z firmą Amway po raz pierwszy spotkałem się w 1992r. na temat której nie miałem bladego pojęcia.
- W tamtym czasie była to typowa sprzedaż bezpośrednia, polegająca na kup taniej, sprzedaj drożej, i choć były to czasy, że sprzedawało się wszystko, to jednak dużym problemem, żeby nie powiedzieć wadą było to, że firma Amway miała w swojej ofercie tylko kilka produktów.
- Poza tym chcę dodać, że forma sprzedaży bezpośredniej z lat 90-tych nie sprawdziła się pod każdym względem

Kartka żywnościowa

Troszeczkę historii

Koniec lat 80-tych i początek lat 90-tych to w Polsce galopująca inflacja, która powodowała, że siła nabywcza pieniądza gwałtownie malała, a konsumenci chcieli się jak najszybciej pieniędzy pozbywać, kupując wcale nie rzadko produkty, które tak naprawdę, nie były im do niczego  przydatne.
 - Myślę sobie, że w tym miejscu warto dodać, iż był to okres, kiedy w Polsce obowiązywały ceny urzędowe.
Taka sytuacja powodowała to, że przed sklepami tworzyły się kolejki sklepowe, a porządku pilnowały społeczne komitety kolejkowe, a wszystkie produkty znikały z półek sklepowych, jak przysłowiowe ciepłe bułeczki.

Obrazek
Kolejka do sklepu


Kolejka do sklepu (tu: papierniczego, prawdopodobnie po papier toaletowy) w czasach PRL.

Nasz pierwszy błąd, czyli nietrafna decyzja

W tamtym okresie czasu (1992r) prowadziliśmy z żoną (dzieci były jeszcze małe) firmę Agnes, która zajmowała się sprzedażą sprzętu RTV wszystkich największych Zakładów Radiowych w Polsce.

Zatrudnialiśmy wtedy ok. dziesięciu osób i takim oto sposobem każdy nasz pracownik na prezent świąteczny, otrzymał od nas pakiet startowy Amway
- Oczywiście podpisując umowę miałem świadomość, że sam nigdy nie zajmę się sprzedażą bezpośrednią, chodząc po znajomych proponując im sztandarowe produkty Amway, to czego można było by się spodziewać po moich pracownikach? , tym bardziej, że w tamtym okresie, w ofercie było to TYLKO kilka produktów Amway.
- Czy zatem i ja w tamtym okresie, swoim zachowaniem nie przyczyniłem się do złego wizerunku firmy Amway?
Do dnia dzisiejszego nie wiem, czy mam moralne prawo twierdzić, że w 1992 roku zajmowałem się Amway.

Od tamtego czasu wiele razy słyszałem o firmie Amway, ale stosując skrótowy sposób postrzegania, od którego nie byłem wolny (po prostu nawet nie wiedziałem co to takiego) i tak naprawdę po raz drugi z firmą Amway zetknąłem się dopiero w 2005 roku, kiedy to mój syn Andrzej pojechał na konwent do Liberca w Czechach, a po przyjeździe zaprosił mnie na spotkanie N-21, chciał poznać moje zdanie na temat nowego przedsięwzięcia VEBSO (wtedy to jeszcze nazywało się VEBSO (Virtualny, Elektroniczny, Biznes, Shopping, Opportuni)

Nie będę wyjaśniał skąd wziął się pomysł na VEBSO, ale, myślę sobie, że był to błąd firmy Amway, choć z perspektywy tych kilku lat, konkretnie w moim przypadku, kiedy to jeszcze posługiwałem się skrótowym sposobem postrzegania a nazwa VEBSO nic mi nie mówiła, pozwoliłem się zaprosić na spotkanie OPEN n21
Kiedy na spotkaniu usłyszałem, że jest to firma Amway, chciałem wyjść, niestety siedziałem w pierwszym rzędzie, a na domiar złego, prowadzący wykład, w czasie wykładu nawiązał ze mną bezpośredni kontakt.
- Myślę, że wiecie na czym to polega i takim sposobem dotrwałem do końca wykładu.
Jednak po uważnym wysłuchaniu i przeanalizowaniu wielu za i przeciw , doszedłem do wniosku, że przecież sam myślałem o utworzeniu takiego GigaMarketu gdzie bez angażowania większych swoich pieniędzy, można by było zaprosić kilka firm, importerów, usługodawców, może detalistów i udostępnić ludziom zakup towarów po konkurencyjnej cenie z dostawą do domu, a tu jest przecież gotowy program do wzięcia.
- Postanowiłem podpisać umowę i popatrzeć na ten program od środka, tym bardziej, że całe
ryzyko wynosi 27,-zł., a podpisanie umowy do niczego nie zobowiązuje.
Nie ukrywam, że jeszcze kilka miesięcy po podpisaniu umowy, zastanawiałem się gdzie jest haczyk.

Firmy posługujące się marketingiem wielopoziomowym

Podobnie jak firma Amway, inne firmy posługujące się marketingiem wielopoziomowym, nie posiadają, a przynajmniej nie powinni posiadać swojej sieci sprzedaży.
- Jej rolę spełniają struktury ludzi związane z firmą umowami prowizyjnymi.
- Firma nie zatrudnia przedstawicieli handlowych. Osoby pragnące prowadzić działalność gospodarczą w oparciu o współpracę z Amway zawierają umowę o współpracy, która nie tworzy stosunku pracy pomiędzy Amway i taką osobą.
- Umowa nie nakłada także obowiązku osiągania konkretnych wyników sprzedaży. Przewiduje natomiast określone rabaty lub wypłaty dla osób, które osiągają konkretne wyniki.

Stronami powyższej umowy są jedynie Amway oraz podmiot współpracujący.
- Przy zawarciu umowy pośredniczy osoba rekomendująca daną osobę do Amway - tzw. sponsor.
- Osoba ta (sponsor) nie jest stroną umowy, ani też nie reprezentuje firmy Amway przy jej zawarciu. Dla wprowadzonej osoby może być natomiast doradcą pomagającym w rozwoju biznesu, gdyż obrót nowej osoby doliczany jest przez Amway do obrotów "sponsora". Natomiast wynikająca z tabeli premiowej premia za osiągnięty obrót dzielona jest pomiędzy sponsora oraz osobę, o której mowa - w zależności od osiągniętych wyników w tabeli premiowej.

Powielenie procesu sponsorowania prowadzi do powstania sieci handlowej.
- Składa się ona z podsieci, których właścicielami są kolejne osoby wprowadzone przez tego samego sponsora.
- Układ taki zachęca członków sieci do jej poszerzania przez wprowadzanie nowych osób.
Dochody dystrybutora, który nie tworzy sieci, zależą w zasadzie tylko od wielkości jego osobistej sprzedaży. Zarabia on bowiem na różnicy pomiędzy ceną zaopatrzenia a ceną dla klienta.
- Dystrybutor organizujący, budujący sieć ma - po zbudowaniu sieci - dochody w zasadzie niezależne od wielkości osobistej sprzedaży Amway, gdyż stworzył grupę, która generuje obrót.
- Działa to tu tak samo, jak zwykła firma handlowa, z tym że członkowie sieci potomnych takiego dystrybutora nie są jego pracownikami, a partnerami.

W Polsce występują trzy rodzaje członkostwa w sieci Amway.

- Pierwszy to tzw. Niezależny Przedsiębiorca (NP).
Ma on prawo sprzedawania produktów klientom - prowadzi biznes oraz ma prawo sponsorowania innych osób (czyli rekomendowania).
- Drugi rodzaj współpracy to tzw. Stały Klient Plus (SKP).
Jest to osoba mająca prawo zakupów produktów od Amway po cenie takiej samej, jak dystrybutorzy (czyli Niezależni Przedsiębiorcy) oraz prawo do sponsorowania innych osób. Różnica polega na zakazie odsprzedawania innym osobom (SKP kupuje na własny użytek) oraz na tym, że ewentualne premie wynikające z obrotów nie są wypłacane w gotówce. W praktyce jest to rozwiązanie dla osób "testujących" biznes oraz tych, które chciałyby się zaopatrywać w tej sieci w towary po bardziej atrakcyjnych cenach niż detaliczne i korzystać z dostaw do domu przez kuriera.
- Trzeci rodzaj członkostwa. To Stały Klient (SK).
Jest to osoba mająca prawo zakupów produktów od Amway po cenie takiej samej jak dystrybutorzy, bez prawa do odsprzedaży produktów i sponsorowania innych osób do programu.

Sprzedaż internetowa

Amway jest inicjatorem i organizatorem kilku systemów sprzedaży internetowej.
- Od 1999 r. w USA działa serwis QUIXTAR, w ramach którego oferowane są zarówno produkty firmy AMWAY, jak i licznych firm partnerskich.
- Rok później później uruchomiony został serwis AMIVO, obejmujący Europę Zachodnią, zaś w następnym roku serwis VEBSO, obejmujący Europe Środkową i Wschodnią.
- Po 3 latach działalności serwis VEBSO zakończył działalność, obecnie funkcjonuje on w nieco zmienionej formie pod nazwą firmy AMWAY.
- Aktualnie w internetowym serwisie handlowym AMWAY można znaleźć poza produktami tej firmy także ofertę firm takich jak eDelikatesy, ERA GSM, NetKelner, a także internetowy serwis handlowy Zadowolenie, oferujący szeroką gamę artykułów gospodarstwa domowego.

Systemy wzorujące się na Amway

System został wielokrotnie skopiowany i zmodyfikowany przez wiele innych firm.
Stosują go znane firmy MLM jak FM, Oriflame, Avon, Rainbow, Dar Natury i wiele innych firm dystrybucyjnych.

Nazewnictwo

Ponieważ Multi Level Marketing jest nazywany i odmieniany na wiele sposobów, chcę również przybliżyć kilka nazw, które tak naprawdę oznaczają dokładnie to samo, czyli Marketing Wielopoziomowy
- Multi Level Marketing
- Marketing Wielopoziomowy
- Emelem (w skucie MLM)
- Network Marketing
- Biznes XXI wieku
- Marketing Szeptany
- BuzMarketing
- Sprzedaż Bezpośrednia (często utożsamiana z domokrążcami)

Doskonale zdaję sobie sprawę, że chęć zadowolenia wszystkich, jest z góry skazana na porażkę, jednak ten temat rzeczywiście nurtował mnie już od jakiegoś czasu.

Może nie mam racji, ale śledząc wiele dyskusji na wielu grupach dyskusyjnych, nie rzadko odnoszę takie wrażenie, że temat Marketingu Wielopoziomowego dla wielu osób, jest w dalszym ciągu niezrozumiały.
- Może nie byłoby w tym nić dziwnego gdyby nie to, że nawet wiele osób zajmujących się (mówiąc kolokwialnie) emelemem - MLM, nie do końca (tak mi się wydaje) rozumie CEL jaki przyświecał Jaya Van Andela i Richa DeVosa., jednym z pierwszych założycieli pierwszego systemu sprzedaży bezpośredniej , którzy skorzystali z marketingu wielopoziomowego.

Celem i założeniem każdej firmy, która postanowiła sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem Marketingu Sieciowego, jest pominięcie całej branży marketingu masowego, czyli marketingu tradycyjnego, który nierzadko pochłania ponad 80% ceny detalicznej.
- Trudno się zatem dziwić, że to co dla jednych jest Darem niebios, to dla innych Sprawką szatana

Wiem, że wielu z Was się ze mną nie zgodzi, ale ponad dziewięćdziesiąt procent ludzi nie korzysta z prostych metod wzbogacania się.
Czasami wystarczy tylko zmienić swoje dotychczasowe złe przyzwyczajenia i nawyki, które nie rzadko sabotują nasze możliwości.
- Nikt nie może oczekiwać, że ktokolwiek otoczy nas opieką i weźmie odpowiedzialność za rozwój naszej kariery.

Proste metody to zazwyczaj, skutecznymi są nadzwyczaj.

Wydaje mi się, że każdy człowiek , już w szkole podstawowej analizuje i planuje swoje życie.
Każdy z nas, jeśli nawet nie mówi tego głośno, chciałby odnosić sukcesy, zastanawia się gdzie i jako kto chciałby pracować.
- Żeby jednak odpowiedzieć sobie na kilka zasadniczych i kluczowych pytań dotyczących naszego życia, naszej kariery zawodowej i naszego "CELU", warto i należy zastanowić się gdzie "JA" obecnie jestem i gdzie chcę być w przyszłości.

I na koniec dla wytrwałych - Krytyka

Przeciwnicy firmy z organizacji tropiących sekty[1][2][3] uważają, że współpraca z firmą Amway wymaga dużego zaangażowania emocjonalnego, jednocześnie oskarżając ją o psychomanipulacje i stosowanie metod podobnych do sposobu działania destruktywnych sekt[4].
- Pomimo że Sąd Najwyższy USA w 1975 r. uznał, iż Amway nie kwalifikuje się pod definicję nielegalnej piramidy (sprawa FTC vs. Amway 93FTC618), krytycy firmy zarzucają piramidkową formę organizacyjną przedsiębiorstwa.
W 1997 powstał w Polsce film pt. Witajcie w życiu (reż. Henryk Dederko) przedstawiający w bardzo krytyczny sposób działalność koncernu.
- Jego rozpowszechnianie zostało uniemożliwione w związku z wyrokami sądowymi wydanymi w procesach w których Amway oskarżyło twórców filmu o jednostronne i negatywne przedstawianie korporacji[5].


Pomimo, iż forma sprzedaży bezpośredniej ma w Ameryce długą tradycję (Encyklopedia Britanica North American - 1768, South Western Company - 1868, California Perfume Company -1886, której zmieniono nazwę w 1939 roku na Avon Products), to prawdziwy rozkwit tej branży nastąpił w roku 1979.
- Wtedy to jakiś dziennikarz w jakimś to brukowcu napisał , że firma Amway stosuje niedozwolony system sprzedaży (piszę bardzo delikatnie) , po wielu perturbacjach i problemach, w USA zapadł wyrok sądowy na korzyść firmy Amway.
- Od 1970 do 1979r. Federal Trade Comission (Amerykański Urząd Nadzoru Handlu) prowadził dochodzenie, czy wielopoziomowe systemy sprzedaży - multi level marketing oraz network marketing - mają znamiona nielegalnego systemu piramidalnego.
- Wyrok zapadł na korzyść firmy Amway i do dnia dzisiejszego jest podstawą dla rozstrzygania podstawowych różnic, występujących między cienką granicą, oddzielającą legalne, od nielegalnych systemów sprzedaży.
Network TwentyOne N-21 , którym ja się zajmuję , na dzień dzisiejszy działa w ponad 90-ciu krajach na całym świecie.


Pozdrawiam Wszystkich
Tadeusz Orlenko

Ps. Jeśli ktoś jeszcze wierzy, że Klient, który zna wszystkie slogany i chwyty reklamowe, da się nabrać sprzedawcy na próby zwykłej manipulacji, to jest po prostu w błędzie!!!.
- Współczesny klient, to klient świadomy, który chce być po prostu rzetelnie obsłużony i nie rzadko się zdarza, że ten sam Klient, w swojej własnej firmie zdobył większe doświadczenia w zakresie sprzedaży niż sam sprzedawca.

Czy aby na pewno Człowiek uczy... Czym jest Clienting i co ma...

Plus500

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

_______________________________________________

Najnowsze wpisy
2017-09-24 12:01 Teatr mój widzę ogromny