Co nas czeka w niedalekiej przyszłości? - Prosument ....
 Oceń wpis
   

Wiem doskonale, że nie każdy  zamierza otworzyć i prowadzić Działalność Gospodarczą.
 - Poza tym, są zawody, które wykluczają prowadzenie tego typu działalności.
- Mogę się jednak domyślać, że w niedalekiej przyszłości ponad pięćdziesiąt procent Ludzi (wykazują badania), swoje codzienne zakupy (nie ma znaczenia jakie produkty), będzie robić poprzez internet w swoim osobistym internetowym sklepie (nie ma znaczenia jakiej firmy).
- Ja programem Network TwentyOne i tworzeniem rynku Prosumenta, który w Polsce ma swój początek 18 listopada 2001r. zajmuję się od września 2005 r
- Wiek XXI wiekiem PROSUMENTA

Oto co się dzisiaj pisze o niedalekiej przyszłości rynku Prosumenta.

Toczy się już swoisty dialog producentów z konsumentami i wydaje się, że firmy XXI wieku nie będą mogły bez niego się obejść.
 - "Widząc bogactwo i dynamikę zmian w tak do niedawna znajomej nam gospodarce, warto zastanowić się, co nas czeka w niedalekiej przyszłości.
 - Jednym z możliwych przybliżeń tego, co się stanie, jest teoria DonaTapscotta i Anthony D. Williamsa.
 - Ich zdaniem to właśnie dzięki rewolucji telekomunikacyjnej, upowszechnieniu internetu i rozwojowi technologii mamy do czynienia z nowym modelem ekonomicznym wikinomią, która staje się obecna w praktycznie każdej dziedzinie światowej gospodarki.

Widząc bogactwo i dynamikę zmian w do niedawna tak znajomej nam gospodarce, warto zastanowić się, co nas czeka w niedalekiej przyszłości. Zjawiska już przenikające do biznesu sprawią, że powstanie nowy typ gospodarki, w której firmy wraz z prosumentami będą współtworzyć nową jakość produktów.

"Konsument XXI wieku to konsument odważny, świadomy siebie i swoich potrzeb, ciekawy nowości i wymagający. Bez względu na to, czy nazwiemy go reprezentantem generacji Y czy też generacji C, ma on pewne wybijające się cechy, wyraźnie różnicujące go od konsumenta starej ery. Jedną z najbardziej charakterystycznych jest jego stosunek do technologii. O wadze tej kwestii świadczy badanie przeprowadzone w 2007 roku przez Reynol Junco i Jeanna Mastrodicasa na próbie ponad 7 tysięcy studentów, według którego aż:
- 97 proc. młodych ludzi posiada komputer,
- 97 proc. choć raz pobrało muzykę lub film z sieci poprzez sieć peer-to-peer,
- 94 proc. posiada telefony komórkowe,
- 76 proc. używa komunikatorów oraz korzysta z serwisów społecznościowych,
- 75 proc. ma konto na Facebooku i większość sprawdza je codziennie,
- 60 proc. posiada przenośny odtwarzacz muzyki mp3 lub mp4,
- 49 proc. regularnie pobiera muzykę i filmy z sieci,
- 34 proc. korzysta z internetu jako głównego źródła wiadomości/newsów,
- 28 proc. jest autorem blogów, a 44 proc. czyta je regularnie.
W skrócie można powiedzieć, że jest to po prostu młode pokolenie, nieobarczone zaszłościami historycznymi, urodzone z laptopem i komórką w dłoni. Dzięki tym narzędziom osoby te mają nieustanny dostęp do informacji. W przypadku zachowań rynkowych przekłada się to na dużo lepszą znajomość zarówno trendów, jak i marek. Oznacza to, że świadomie wybierają produkty, a co więcej, pozwalają markom świadczyć o własnej tożsamości. I właśnie szczególnie w tym aspekcie wspomniana technologia odgrywa kluczową rolę. Pisząc o konsumencie, nie możemy pominąć próby określenia, kim w tych czasach jest także producent. Mowa przecież o komunikacji marketingowej, a nie jednostronnym monologu. Znaczące marki świadomie rezygnują ze strategii push, a zaczynają dostrzegać, że inicjatywa coraz częściej pojawia się po stronie konsumenta, czyli typowy pull. Toczy się zatem swoisty dialog z konsumentem i wydaje się, że firmy zaczynają być na niego gotowe."

Dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego producenci nie mogą pozwolić sobie na dalsze masowe oferowanie produktów i nie mogą dłużej zakładać, że rynek wchłonie wszystko? Przede wszystkim w XXI wieku wyznaczanym przez globalizację niemożliwe jest kontynuowanie budowania przewagi konkurencyjnej w oparciu o tradycyjne zasoby. Rynek globalny to w swej istocie swobodny, szybki przepływ informacji, wiedzy i kapitału. W konsekwencji przedsiębiorstwo musi funkcjonować elastycznie i szybko dostosowywać się do zmiennego otoczenia. Łatwiej wyprzedzać trendy niż dopasowywać się do zaistniałych już zmian. Samo reagowanie na nie z pewnością nie zapewnia przecież pozycji lidera.

Ponadto drastycznie skrócił się cykl życia produktu, co spowodowało, że jest mniej czasu na tworzenie innowacyjnych (i trafiających w potrzeby rynku) rozwiązań. I tu dochodzimy do sedna. Klasycznie decyzje o kształcie nowego produktu podejmowane były nad deską projektanta. Szczęśliwie dla nich samych producenci dostrzegli jednak, że efektywniej jest zapytać konsumentów o ich potrzeby oraz obserwować ich zachowania i na tej podstawie tworzyć produkt. I tak konsument stał się niejako producentem. Powstał prosument klient aktywnie współtworzący produkty i usługi. Polem tej współpracy stał się internet, dzięki któremu przepływ informacji, wiedzy i kapitału jest realnie swobodny i szybki.

Personalizacja

Dzięki personalizacji marketing masowy dociera do jednostki. To konsument w procesie tworzenia produktu podejmuje ostateczne decyzje, przez co wyraża własne wymagania czy też upodobania. Dzięki aplikacjom internetowym czy udostępnianym przez firmy programom komputerowym nabywca może mieć wpływ na kolor, kształt, a nawet ostateczną formę produktu.

Hacking produktów - Pożyteczne szkolenia dotyczące produktów

Hacking w nowym wydaniu to modyfikowanie zakupionych produktów, za czym stoi chęć ich ulepszenia, dostosowania do swoich potrzeb. Tak jak hackowanie w informatyce hackowanie produktów odbywa się bez wiedzy i zgody marki. Przynajmniej na początku. Potem zależy, co marka z danym pomysłem, a często bywa że udogodnieniem, zrobi.

Crowdsourcing

Crowdsourcing oznacza czerpanie wiedzy, pomysłów i inspiracji z tłumu, a więc zwykłych ludzi. W odróżnieniu od marketerów, to konsumenci często najlepiej wiedzą, czego tak naprawdę potrzebują. Zaoferowanie im możliwości wypowiedzenia się na temat produktu, którego używają, lub też takiego, którego chcieliby używać, daje gwarancję świeżego spojrzenia na zagadnienie, a tym samym możliwość powstania wielu udoskonaleń trafionych w potrzeby grupy docelowej.

Collective Intelligence

W dosłownym tłumaczeniu mowa o zbiorowej inteligencji. Tym razem przysłowie co dwie głowy to nie jedna przybrało zupełnie nowy wymiar. Serwisy typu Collective Intelligence gromadzą jednocześnie problemy wielu firm. Dzięki internetowi możliwa jest komunikacja globalna, a co za tym idzie znalezienie i pozyskanie pomysłów od fachowców z całego świata. Rozwiązanie konkretnego problemu staje się łatwiejsze z uwagi na zaangażowanie niespotykanej dotąd liczby osób. W tym wypadku możemy mówić wręcz o rynku pomysłów.

Co nas czeka w przyszłości?

Widząc bogactwo i dynamikę zmian w tak do niedawna znajomej nam gospodarce, warto zastanowić się, co nas czeka w niedalekiej przyszłości.

Wikinomia opiera się na następujących zasadach:

- otwartości korzystaniu z pomysłów i potencjału intelektualnego dostępnego poza firmą,
- współpracy partnerskiej
funkcjonowaniu w elastycznych strukturach organizacyjnych lub wręcz samoorganizowaniu się społeczności w celu stworzenia jakiegoś produktu lub usługi
- dzieleniu się udostępnianiu narzędzi, wiedzy, zasobów lub informacji, co wpływa na zwiększenie wydajności pracy oraz efektywniejsze osiąganie zamierzonych celów,
- globalnym działaniu wykorzystywaniu technologii i kapitału ludzkiego z całego świata.
Gospodarka Poradnik Internetu dla Twojej Firmy

Szanowni Państwo
System N-21, już w niedalekiej przyszłości będzie obowiązywał i podobnie jak na dzień dzisiejszy telefony komórkowe i supermarkety będzie ogólnie dostępny dla każdego, .
- Każdy z Państwa w tym systemie, będzie mógł uczestniczyć na trzy sposoby:
1. Być tylko klientem - "Stały Klient" - ma dostęp do produktów w cenach producenta, oraz Programów Partnerskich
2. Być klientem aktywnym - "Stały Klient Plus" - ma dostęp do produktów w cenach producenta i Programów Partnerskich
, oraz ma możliwość rekomendowania nowe osoby do programu.
3. Być Prosumentem - Niezależnym Przedsiębiorcą - "Niezależny Przedsiębiorca", który czynnie wspiera i przy współpracy wielu ekspertów tworzy kanały dystrybucji internetowej dla wielu producentów, zarówno krajowych jak i zagranicznych.

Clienting - współczesna doktryna sprzedaży zakładająca, dla osiągnięcia efektu biznesowego - konieczność budowania kompleksowych, długotrwałych relacji z Klientem. Wg tej teorii, w procesie rynkowego funkcjonowania firmy, klienci są ostatecznym czynnikiem jej sukcesu lub klęski.
Zdaniem teoretyków zarządzania, marketing był doktryną rynków masowych, zaś clienting odpowiada współczesnym indywidualnym potrzebom i oczekiwaniom poszczególnych Klientów.

The Amway Kiosk app

Kiosk app

Autorską platformą
- Jednej z najbardziej znanych i ekspansywnych firm, zajmujących się projektowaniem rozwiązań internetowych, oraz portalu informacji o innowacyjnych produktach, rozwiązaniach biznesowych i usługach doradczych IBM, wdraża i zaopatruje partnerów handlowych w całkowicie nowe rozwiązania poprzez Internet, dla wielu producentów, w trybie bezpośrednim z pominięciem całej branży marketingowej. dla osiągnięcia efektu biznesowego. Zapraszam do współpracy.

Tadeusz
tadeuszorlenko@gmail.com

Clienting - dla osiągnięcia... Jak panować nad ludźmi...
1 | 2 |

Plus500

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

_______________________________________________

Najnowsze wpisy
2017-09-24 12:01 Teatr mój widzę ogromny